Wednesday, October 12, 2011

Minako Imada's Exhibition in Shinjuku

Photo above is from the official site

I went to see an exhibition of Ms Minako Imada(Japanese language only) at Takashimaya in Shinjuku. I have got her book for about 35years ago. Since then I have been a fan of her. I thank for my friend, Ms O. and her one who has got involved with this project. Her friend is a student of Ms Imada's class and worked for the table coordination for Catherine the Great.
This is how I could go for the exhibition. I was also glad that I could meet my other friends and shared such fun time together.
新宿の高島屋で行われた、今田美奈子さんの展示会に行って来ました。若い頃から憧れていたこの方の展示会に行く機会を与えてくださった、友人に深く感謝いたします。
私の友人Oさんの友人が、今田さんの教室のお弟子さんだそうです。
この方は今回のプロジェクトでエカテリーナのテーブルセッティングに関わっていらっしゃいます。
そんな関係で、今回の展覧会を見に行くことが出来ました。
久しぶりにお友達の皆様ともお会いできて本当に楽しかったです。

I also had a nice surprise.
There was an autograph session of Ms Imada.
Of course I have got her one! Then I showed her a book that she had published more than 35 years ago.
She replied me with a charming smile,
"Oh, it has already been out of print."
会場で嬉しいサプライズもありました。サイン会を行っていらっしゃいまして、私も勿論サインしていただきました。その時、私の所持する、35年以上前に出版された彼女の本をお見せしたところ、「まあ、もうこれは無いのよ。」とそれは素敵な笑顔でお答え下さいました。

Guess what?!
Ms Imada allow me to take a snap shot with.
Oh, what a precious moment!!
そして何と!
今田さんと御一緒に写真を撮らせていただくことが出来ました。
ああ、なんて至福の時でしょう!!

She is elegant and graceful yet so cute. Absolutely attractive lady to respect.
I was so happy I could meet her and even I could talk with!
Thanks again for all the people who brought me such wonderful moment.
とても優雅で気品があって、それでいてとてもキュートでいらっしゃる、本当に素敵なレディです。直接お目にかかれて、その上お話まで出来て本当に嬉しかったです。
このような素敵な時をもたらして下さった全ての皆様に感謝いたします。

2 comments:

reikopep said...

素敵なイベントですね。
私も行ってみたかったな〜。
そして↓ラルフ君、最近、友人のワンコも虹の橋に旅立ったので、涙を溜めながら読ませていただきました。
woofにペッパーも連れて行ってあげたいのだけど、なかなか時間がとれません。。。。

Nobue Masuda said...

Reikoさん
テーブルセッティングがとても豪華で、参考には出来そうもありませんが、その雰囲気だけは堪能しました。

そちらも友人の方がワンちゃんを亡くされたのですか。お辛いでしょうね。
私もラルフの記事を書きながら、涙が止まらなくて、もう大変でした。

ペッパー君、woofに行かれなくても、お忙しいReikoさんが、少しでも側にいてくれるだけで嬉しいのでは?写真の顔からそんな感じがします。

大人買いした食器類はその内、記事にしようと思っているのですが、なかなか・・

Costcoではクーポンを活用して、洗剤、ペーパーナプキン、そしてアップルパイやチョコクロワッサン、さらに野菜類などを買い込みました。これらの食品は冷凍保存出来ますので、少人数の我が家でも大丈夫なんです。
以前は多摩境に行っていましたが、あの事故以来(まだ再開されてませんが)怖くて行く気になれません。それで入間を利用しています。実は来週また職場の同僚と行くんですよ。すぐ隣がアウトレットなので時間があるときにはこちらも廻ります。お財布には危険なんですけれどね(笑)