Sunday, May 25, 2014

Mt Mitake of Tokyo #3


I got to the station in the foot of the mountain.
The trams accept dog to ride on.
御岳山から麓の駅に降りてきました。
電車は犬も乗車できるんです。

Then I had "kibi-mochi" for my tea break.
さて、キビ餅を食べて一休み。

They sell wasabi roots there. Well, I didn't buy any though.
山葵も売られていましたよ。私は買いませんでしたけど。

My "buddy" has been waiting for me at the parking lot while I was gone.
私の頼もしい「相棒」が、麓の駐車場で待っていてくれます。

Since my legs problem, I almost give up to visit to the mountains. But I could make it with my new car.
What a great help!!
脚の病気以来、山などへ出かけるのは殆ど諦めていました。でもこの車のお陰で行くことが出来ました。
強力な助っ人だね!

No comments: